اغلب مردم به دنبال پیشرفت و موفقیت هستند و به دنبال شخصیت بهتری می گردند اما از جهت ترقی و پیشرفت هیچ گونه اطلاعی ندارند و از ویژگی های افراد موفق بی خبرند. اگر شما هم می‌خواهید یک انسان موفق باشید می‌توانید از عادت‌های آن‌ها که در این مقاله ذکر می شود، الگو بگیرید و در خود پرورش دهید تا در زندگی خود به خوشبختی برسید.

  • عوامل موفقیت افراد موفق

عواملی که باعث می شود انسان ها موفق یا ناموفق محسوب شوند بستگی به عادت های روزانه و ویژگی های شخصیتی آنها دارد. در این مقاله این ویژگی ها مطالعه شده است.

 

 

  • عادات روزانه آدم موفق

در این قسمت فهرستی از عادت های روزانه افراد موفق و ثروتمند بررسی شده است.

 

صبح ها زود بیدار می شوند.

بیدار شدن در صبح امکان استفاده از زمان بیشتری را در طول روز ایجاد می‌کند. چنان‌که اگر تنها چند ساعت زودتر از بستر خارج شوید، به‌نظر می‌رسد روز شما ساعت‌ها طولانی‌تر شده است. اگر به این تصور تردید دارید، کافی است آن را امتحان کنید.

همچنین اغلب انسان‌های موفق صبح زود ورزش می‌کنند. ورزش صبحگاهی موجب تقویت بهره‌وری و افزایش سطح انرژی می‌شود و به این افراد کمک می‌کند با روحیه‌ی بالاتری روز خود را پیش ببرند.

 

غذاهای سالم می خورند.

این افراد همیشه مواد غذایی مناسبی را میل کنید. و شما نیز باید به صورت منظم برای این کار تمرین کنید و از تمام عضلات و مفاصل بدن خود استفاده کنید. و در نهایت شما باید عادت‌های خوب و استراحت و تفریح داشته باشید که در ترکیب با رژیم غذایی ورزش می‌توانند زندگی شما را برای سال‌ها در شرایط سلامتی قرار دهند.

از کارهای روزانه خود فهرست تهیه می کنند.

تام کورلی، رئیس یک شرکت حسابداری در نیوجرسی پنج سال بر روی عادت روزانه افراد ثروتمند و فقیر مطالعه کرده است. بر اساس مطالعات او، ۸۱ درصد از افراد ثروتمند برنامه ریزی فهرستی برای کارهای روزانه خود دارند و در مقابل، ۱۹درصد افراد فقیر فاقد چنین فهرستی هستند. این آمار به وضوح نشان می دهد که داشتن فهرست روزانه چقدر موثر است.

 

افراد موفق
افراد موفق

 

مطالعه می کنند.

درصد بسیار زیادی از میان  افراد موفق و ثروتمند می‌گویند که هر روز ۳۰ دقیقه یا بیشتر را به‌ آموزش یا بهبود اطلاعات فردی خود از طریق خواندن و مطالعه کردن می‌گذرانند. آن‌ها کتاب‌های خودآموز و کتاب‌های تاریخی را برای یادگیری بیشتر ترجیح می‌دهند. تحقیقات نشان داده است که حتی خواندن با نیت لذت بردن هم می‌تواند به‌ بالابردن آگاهی فردی شما کمک کند. افراد موفق با خواندن بیوگرافی و زندگی‌نامه بزرگان در تلاش هستند برای خود الگویی پیدا کنند و راه آنها را ادامه دهند.

 

زماشان را به خوبی مدیریت می کنند.

مدیریت زمان، یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت افراد موفق است. آنها به زمان خود اهمیت خیلی زیادی می دهند و به خوبی می دانند که زمان مهمترین سرمایه‌ در زندگیشان است که اگر به راحتی از دست برود با هیچ قیمتی قابل برگشت نیست.

شما هم باید به “زمان” به عنوان بزرگ‌ترین ریسک زندگی خود نگاه کنید و با برنامه ریزی و حساسیت بسیار بیشتر به صرف اوقات خود بپردازید و زمان خود را در برای کارهای مناسب و مفید استفاده کنید.

 

به اندازه کافی می خوابند.

آلبرت انیشتین کسی بود که همیشه ترجیح می‌داد ساعت ۱۰ شب در رختخواب خود باشد. بهتر است بدانید که 90 درصد از افراد میلیونر ۷ یا ۸ ساعت از شبانه روز را به‌ خواب کامل و راحت می‌پردازند. در صورت داشتن خواب کافی و مناسب، ذهن و بدن انسان آمادگی کافی  برای داشتن یک فعالیت مستقیم و مثبت را دارد.

 

برای تمرکز حواس خود وقت صرف می کنند.

افراد موفق به ارزش ذهن متمرکز و شفاف پی برده‌اند. خیلی از افراد موفق، کارآفرینان، هنرمندان موفق از مدیتیشن به عنوان راهی برای داشتن ذهن خلاقانه استفاده می کنند.

مطالعات نشان می دهد تمرکز حواس می تواند قدرت مغز را تقویت کند. محققان آلمانی در سال 2012 میلادی اعلام کردند تمرینات مدیتیشن می تواند تفکر خلاق را ارتقا دهد. تمرکز حواس با تقویت حافظه، تقویت سلامت عاطفی، کاهش استرس و بهبود شفافیت روانی به دست می‌آید که تمام آن‌ها سبب بهبود تفکر خلاق و در نهایت به موفقیت افراد منجر می شود.

 

 

  • شخصیت مثبت افراد موفق

در این قسمت شخصیت های بارز افراد موفق بیان می شود.

 

مردم محور هستند.

آدم های موفق، مردم محور هستند. یعنی ارتباط با دیگران در مرکز زندگی این افراد قرار دارد.  آنها همیشه عادت‌هایی مثل صبوری، مهربانی و فداکاری را در خود پرورش می دهند.

شما هم نیز باید بر این ویژگی تمرکز کنید که زندگی کردن با مردم لذت‌بخش‌ترین بخش زندگی ما است. و بهترین تمرین برای این کار، شرکت دادن مردم در زندگی‌تان است.

 

راستگو هستند.

افراد موفق تلاش می‌کنند تا تصویری صادق و مورد اعتماد از خودشان در جامعه بسازند و در تمامی کارهای خود علاوه بر اینکه حقیقت را از دیگران پنهان نمی‌کنند با خودشان هم صادق هستند. آنها برای خود ملاک‌هایی تعیین می‌کنند و در تمامی فرایند‌ها به آن پایبند می‌مانند. هیچ‌گاه آرامشی که از پی صادق بودن به وجود می‌آید را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنند. و این آرامش باعث می شود که از دیگر عادات خود لذت بیشتری ببرند.

 

با انگیزه هستند.

انسان های موفق انگیزه‌ی کافی برای سخت کار کردن دارند و  زمانی که می‌بینید کارها در حال تکمیل شدن است به خود افتخار می کنند و و مسولیت همه کارهای خود را بر عهده می گیرند. همچنین  همواره تلاش می‌کنند خود را اصلاح کنند. آنها سخت‌گیرترین منتقدانِ خود هستند. هیچ‌گاه از خودشان راضی نیستند و همیشه تلاش می‌کنند بهتر باشند. بیشتر از هرکس دیگری مشتاقند بهترین باشند.

 

 

به حس درونی خود اعتماد دارند.

استیو جابز بعد از بیرون آمدن از دانشگاه، به یادگیری خوشنویسی پرداخت” هنگامی که اولین کامپیوتر مکینتاش را طراحی می‌کردیم با خود فکر کردم اگر در آن زمان از دانشگاه بیرون نیامده و خوشنویسی یاد نمی‌گرفتم، مک هرگز چنین ویژگی‌هایی نداشت”
برای موفق بودن به جای پیروی از “بایدها“، مانند جابز باید از حس درونی خود آگاه شد و آن‌ها را دنبال کرد و باید  به این فکر کرد که اگر به صدای آرام درون‌تان گوش کنید چه کاری می توانید انجام دهید.

 

نگرش مثبت دارند.

توماس جفرسون سومین رییس جمهور آمریکا می گوید: “هیچ چیز نمی تواند فردی با نگرش درست را از رسیدن به اهدافش باز دارد و هیچ کس نمی تواند به کسی که نگرش نادرستی دارد کمک کند.” نگرش مثبت، کیمیا است!

 

خلاق هستند.

همه ما دارای غریزه ای هستیم تا در زندگی نواوری کنیم افراد موفق به طور کامل از از این غریزه خود بهره برده اند.

 

 

افراد موفق
افراد موفق

 

  • ویژگی هایی از افراد موفق جهان

موفقیت از نظر باراک اوباما

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، به بالاترین درجه دولتی رسید، اما قدرت را برای دست یابی به موفقیت کافی نمی داند. او تمایل دارد زندگی انسان‌ها را تغییر دهد تا به احساس موفقیت برسد. میشل اوباما در سال 2012 میلادی در مجمع ملی دموکراتیک اعلام کرد شوهرش می خواهد حقوق تمام افراد پردرآمد را پایین بیاورد تا با راه اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های فولاد و فلزات برای افراد بیشتری شغل ایجاد شود.

“موفقیت هیچ ارتباطی به میزان درآمد شما ندارد، باید ببینید چطور می توانید روی زندگی دیگران تأثیر بگذارید و زندگی آن‌ها را تغییر دهید.”

 

موفقیت از نظر توماس ادیسون

توماس ادیسون، بیش از 1000 اختراع ثبت شده دارد و عاشق کار کردن است. او زندگی موفق را در سخت کوشی تعریف می کند، به طوری که رکورددار 60 ساعت کار بدون وقفه است. ادیسون تعریف فوق‌العاده و بلندپروازانه ای از موفقیت دارد: “موفقیت نیازمند 1 درصد اشتیاق و علاقه و 99 درصد پشتکار و سخت کوشی است”

 

موفقیت از نظر استفن کاوی

استفن کاوی، نویسنده، تاجر و سخنران انگیزشی آمریکایی که با کتاب “هفت عادت افراد تأثیرگذار” به موفقیت قابل توجهی دست یافته تعریف جالبی از یک زندگی موفق دارد. استفن کاوی موفقیت را حسی کاملاً متفاوت و منحصر به فرد می داند.

“اگر قادر باشید دقیقا تصور کنید در مراسم خاک سپاری تان چه اتفاقی می افتد، به تعریف مشخصی از موفقیت خواهید رسید.”

 

موفقیت از نظر بیل گیتس

بیل گیتس، مدیر شرکت مایکروسافت و کارآفرین مشهور، موفقیت را در میزان تأثیرگذاری ما روی جامعه مشروط می کند. او با سرمایه 86 میلیارد دلاری خود به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا معرفی می شود و زندگی موفق را در گرو داشتن روابط اجتماعی مؤثر و به جا گذاشتن میراث ارزشمند برای نسل‌های بعدی می داند.

“وارن بافت می گوید نگاه کنید اطرافیانتان چقدر خوشحال‌اند یا چقدر دوستتان دارند، آن وقت متوجه می شوید در زندگی‌تان موفق بوده اید یا نه! وقتی به احساس موفقیت می رسید که متفاوت باشید، در زندگی‌تان به دنبال ساخت چیزی باشید، به رشد کودکانتان بپردازید و به افراد نیازمند کمک کنید.”

 

افراد موفق
افراد موفق

 

معرفی کتاب عادات افراد موفق

کتاب عادات افراد موفق برندن بشارد در مورد این است که چگونه برخی از افراد فوق‌العاده می‌شوند و چرا سایرین این شانس را از خودشان می‌گیرند. این کتاب به وضوح نشان می دهد که چرا برخی برجسته می‌شوند، برخی شکست می‌خورند و افراد بسیار زیادی حتی خودشان را محک نمی‌زنند.

شما هم می‌توانید از همان عادت‌ها که در این کتاب آمده است، استفاده کنید و با آموزش و عادت‌های درست، به فردی با عملکرد بالا تبدیل شوید.

 

سخن پایانی:

شما هم می‌توانید جزء یکی از افراد موفق شوید، اگر عطش سوزانی برای موفقیت زیاد دارید، اگر شما واقعا این افراد را دوست دارید و این مقاله چیزی را درونتان تکان داد پس گام‌ها آنان را دنبال کنید و ممکن است مانند آن‌ها موفق و یا حتی بهتر ازآن‌ها شوید.

منبع مقاله افراد موفق چه ویژگی هایی دارند در سایت محمد فرتاش