امروزه اینترنت یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد، به ویژه در ایران است. زیرا به دلیل جدید و تازه بودن این نوع کسب و کار، رقابت درآن کمتر است و فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت و کار کردن وجود دارد. در واقع می توان گفت یکی از مهمترین عواملی که باعث شده است افراد به این شکل از کسب‌وکار مراجعه کنند این است که می‌توانند با کمترین سرمایه شروع به کار کنند و از آن درآمد زیادی به دست آورند. اگر پول درآوردن از طریق اینترنت دغدغه اصلی این روزهایتان است، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. این مقاله به چگونگی کسب درآمد اینترنتی پرداخته است.

 

راههای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

روش های کسب درآمد از طریق اینترنت را می تولن به طریق استفاده از گوشی یا کامپیوتر تقسیم کرد. که در اینجا به هر دو روش اشاره شده است.

 

کسب درآمد اینترنتی
کسب درآمد اینترنتی

 

پول در آوردن با گوشی

تلفیق امکانات گوشی هوشمند شما و اینترنت، فرصت های شغلی بی شماری را در اختیارتان قرار می دهد. در این قسمت به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

 

  • تبلیغ رایگان

اگر مغازه یا کسب و کاری دارید، می توانید بدون پرداخت هزینه ای آن را به همگان معرفی کنید و درآمد خود را به سادگی افزایش دهید. برای این کار با گوشی هوشمند خود وارد نرم افزار راهیاب گوگل شوید و پس از روشن کردن مکان یاب گوشی، از مغازه یا رستوران خود عکس بگیرید و روی نقشه بارگذاری نمایید.
همچنین با استفاده از گزینه Add a place می توانید نام و نوع کسب و کار خود را برای کاربران مشخص کنید. پس از این، هر کاربری که در نزدیکی شما به جستجوی رستوران یا کسب و کار شما بپردازد، نقشه گوگل، وی را به سمت شما راهنمایی خواهد کرد.

 

  • خرید و فروش

پول درآوردن از گوشی باید با دقت زیادی انجام شود اگر گشت مختصری در اپلیکیشن های مربوط به سایت های خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم بزنید، خواهید دید که همیشه فرصت های مناسبی برای خرید کالا از یک فرد و فروش آن به دیگری وجود خواهد داشت. البته لازمه این کار داشتن اطلاعات و شناخت کامل آن کالای خاص است.

در مورد کالاهای نو به این کار “دلالی مجازی” و در مورد کالاهای دست دوم “سمساری مجازی” می گویند و عده بسیاری در دنیا هم اکنون به این کار مشغول اند. اگر امکان آن را دارید که دستی هم به سر و گوش اجناس مستعمل بکشید، این دیگر شغلی تمام عیار خواهد بود.

 

  • اپلیکیشن  Bitwalking

اپلیکیشن Bitwalking در ازای پیاده‌روی شما، پول پرداخت می‌کند. شاید تصور کنید که پول پرداخت شده توسط این اپلیکیشن واقعی نیست و ارزش خاصی ندارد، در حالی که این چنین نیست و با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان پول‌های مجازی دریافت شده را به راحتی به پول واقعی تبدیل کرد. با  استفاده از این اپلیکیشن و قدم زدن، به ازای هر گام شما مبلغی به حساب شما اضافه می‌شود که این مبلغ با واحد دلار بیت‌واکینگ است. این پول را می‌توان از طریق این اپلیکیشن بصورت آنلاین خرج کرد یا آن را تبدیل به پول واقعی کرد. این اپلیکیشن مزیت دیگری که دارد، عادت پیاده روی را در شما تقویت می کند و برای سلامتی شما مفید است.

 

  • فروش کالاهای دست‌ساز خودتان

اگر فکر می کنید مهارتی در ساخت صنایع دستی و لوازم دست‌سازی دارید که می‌تواند فروش خوبی داشته باشد، باید امتحان کنید ببینید واقعا خریدار دارد یا نه. بهترین راه برای اینکار، ثبت محصول برای فروش در تلگرام و اینستاگرام است. می‌توان برای اینکار فروشگاهی نیز راه‌اندازی کرد، اما در اینستاگرام و تلگرام خیلی سریعتر می‌توانید بازخورد بگیرید. فقط اینکه باید صبور باشید و زمان مناسب برای تست صرف کنید و به عنوان مثال اگر در روز اول هیچ فروشی نداشتید، ناامید نشوید و اینکار را تا مدتی که تعداد زیادی از افراد محصول شما را ندیده‌اند متوقف نسازید.

 

کسب درآمد اینترنتی
کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی

 

پول در آوردن  از طریق کامپیوتر

در این قسمت به روش های کسب درآمد از طریق کامپیوتر اشاره شده است.

  • فری لنسینگ

نوعی شیوه کار که امروزه در کشورهای پیشرفته بسیار رواج یافته است، فری‌لنسینگ یا آزادکاری است. در ایران نیز طی سال‌های اخیر سایت‌هایی مانند ponisha.ir و parscoders.com راه اندازی شده است که به افراد کمک می کنند درآمد بسیار خوبی بدست می‌آورند.

برای کسب پول درآوردن از این طریق، باید یک مهارت خاص در زمینه های برنامه‌نویسی، نویسندگی، طراحی گرافیک، ضبط صدا و ویدئو، ویرایش، ترجمه، موضوعات مرتبط داشته باشید. درآمد از این روش بسته به مهارت‌تان دارد و ممکن است اگر مهارت شما محدود باشد تا مدت زیادی، پروژه مناسب بدست نیاورید.

برای شروع کسب درآمد از این روش، عضویت در سایت های مذکور ضروری است و هنگام عضویت باید مهارت‌های خودتان را ثبت کنید. پس از آن به باید پروژه‌هایی که در سایت ثبت می‌شوند را پیگیری نمایید تا ببینید کدامیک را می‌توانید انجام دهید و سپس برای آن پروژه پیشنهاد ارسال کنید.

اگر کارفرما پیشنهاد شما را قبول کند، پروسه هماهنگی با کارفرما و انجام کار آغاز می‌شود. پس از اینکه کار را تحویل کارفرما دادید، کارفرما مبلغ فریز شده نزد سایت را آزاد می‌کند و مابقی پول شما را نیز می‌پردازد.

 

کسب درآمد اینترنتی
کسب درآمد اینترنتی

 

  • آموزش آنلاین

فرقی نمی‌کند که یک دانشجوی در حال تحصیل، یک بازنشسته یا یک خانم خانه‌‌دار باشید، در هر صورت می‌توانید مهارت خود را به آموزش ویدئویی تبدیل کرده و آن را به فروش بگذارید. این فعالیت از تدریس در یک آموزشگاه می‌تواند به مراتب ساده‌تر، جذاب‌تر و حتی پردرآمدتر باشد. در بعضی از خانواد‌های ایرانی چندنفر متخصص و تحصیلکرده بدون منبع درآمد زندگی می‌کند. تدریس می‌تواند منبع درآمد خوبی برای این افراد باشد.

  • پول درآوردن از طریق گوگل

Google AdSense یک سرویس رایگان است که گوگل آن را برای ناشران ارائه کرده است تا از طریق محتوای وب سایت خود کسب درآمد کنند. ناشر می‌تواند هر کسی باشد که یک وبلاگ، وب سایت، کانال یوتیوب یا دیگر مالکیت‌های مجاز آنلاین دارد.

شروع کار با  گوگل ادسنس  راحت است و شما تنها نیاز به یک وب سایت یا کانال یوتیوب دارید تا حساب گوگل ادسنس تان را راه اندازی کنید. وقتی یک حساب ساختید تنها کار این است که یک آگهی بسازید که فرایند راحتی دارد و از طریق پلاگین رایگان، کد گوگل ادسنس را روی وبلاگتان بگذارید، و گوگل ادسنس به صورت خودکار آگهی را نشان می‌دهد.

حال وقتی یک کاربر بر روی آن آگهی کلیک کند، شما از طریق آن پول می‌گیرید. مهمترین کار این است که شما باید تلاش کنید  ترافیک بیشتری به دست بیاورید، و هرچه ترافیک بیشتری داشته باشید، پول بیشتری در خواهید آورد.

 

  • پول درآوردن از طریق یوتیوب

با راه اندازی برنامه شراکت در یوتیوب، کاربران می توانند به ازای هر 1000 بازدید، از 70 سنت تا 7 دلار درآمد داشته باشند. شما هم می توانید با افزایش بازدید ویدیوهای خود درآمد داشته باشید. برای شروع باید این مراحل را طی کنید: یک کانال یوتیوب بسازید، محتوایتان را بارگذاری کنید، مخاطب و بازدید کننده کافی بدست آورید، سپس از طریق تنظیماتی در گوگل درآمد داشته باشید و حتی می توانید از طریق اشتراک ویدیوهای خود در وب سایت های دیگر کسب درآمد کنید و در نهایت به همکار یوتیوب تبدیل شوید.

  • وبلاگ‌نویسی

در کشورهای پیشرفته، وبلاگ نویسی به عنوان یک شغل کاملاً جا افتاده است و عدۀ زیادی از این طریق مشغول کسب درآمد هستند. در ایران نیز، با اینکه ماهیت وبلاگ و وبلاگنویسی هیچ وقت به جایگاهی که باید نرسید، اما عده‌ای توانستند از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد کنند.

وبلاگ خوب، دارای یک برنامه برای انتشار محتواست. مهم نیست این برنامه روزانه باشد یا ماهانه، مهم این است تداوم داشته باشد و محتوای عالی برای مخاطب هدف در آن منتشر شود.

پس از اینکه وبلاگ خوانندگان ثابتی پیدا کرد و ترافیک آن افزایش یافت، از طریق ارائه مشاوره اختصاصی، فروش محصول خودتان یا معرفی محصول دیگران از آن درآمد کسب کنید.

 

  • درآمد از نوشتن و تولید محتوا

محتوا در اینترنت حرف اول را می‌زند. شما بهترین و زیباترین سایت دنیا را هم راه‌اندازی کنید ولی هیچ محتوایی در آن وجود نداشته باشد، عملا وقت و پول خودتان را تلف کرده‌اید. نوشتن مطلب و تولید محتوا برای سایت‌ها همیشه تقاضا دارد و این تقاضا مرتب در حال افزایش است.

نوشتن مطلب برای سایت ها تعریف‌های مختلفی دارد. برای برخی، مطلب به معنای یک متن ۳۰۰ تا ۴۰۰ کلمه‌ای است که قصد دارد برای معرفی یک فیلم در سایت خود منتشر کنید و برای شخصی دیگر، مقاله‌ای ۱۵۰۰ کلمه‌ای است که باید بصورت تخصصی نوشته شود. پس تولید محتوا برای زمینه‌های مختلف متفاوت است.

وقتی پایه و اساس تولید محتوای متنی را فرا بگیرید، خیلی راحت‌تر می‌توانید سفارشات تولید محتوا را انجام دهید. به منظور یافتن فرصت‌های کسب درآمد از تولید محتوا می‌توانید لیست پروژه‌ها را در فری‌لنسینگ ها مشاهده کنید.

  همین طور بخوانید : راز موفقیت و مثبت اندیشی

  • انجام خدمات گرافیکی

یکی دیگر از روش های پول درآوردن از طریق کامپیوتر، ارائه خدمات گرافیکی است. تعداد زیادی از افراد وجود دارند که به دنبال گرافیست های خلاق هستند تا کارهای گرافیکی خود را به آنها واگذار کنند. اگر شما نیز یک طراح گرافیک هستید (مسلط به برنامه هایی مانند Corel draw،photoshop ) می توانید خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه دهید.

  • راه اندازی فروشگاه آنلاین

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از مدل های کسب درآمد از اینترنت است. سایت های فروشگاهی در ایران جز پر درآمد ترین سایت ها هستند که طی سال های اخیر مردمان به فروشگاه های آنلاین اعتماد کردند و روزبه روز به تعداد این افراد اضافه می شود.

بنابراین یک فرصت طلایی است تا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. اگر محصول دارید یا اگر هیچ محصولی ندارید در هر دو صورت می توانید فروشگاه اینترنتی با درآمد رویایی داشته باشید.

در ایران نیز اولین فروشگاه اینترنتی که توانست اعتماد مردم را به دست بگیرد دیجی کالا بود که راه را برای فروشگاه های اینترنتی باز کرد حالا شما می توانید این راه را آسان تر پیش بروید و شروع به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود کنید و به درآمد بالای خود برسید.

  • انجام خدمات ترجمه

ایده دیگر برای کسب درآمد اینترنتی، انجام پروژه های ترجمه است. اگر به یکی از زبان های خارجه مسلط هستید می توانید خدمات ترجمه را به صورت اینترنتی ارائه و کسب درآمد کنید. برای این کار کافیست در یکی از وبسایت های فریلنسری که در بالا ذکر شد، ثبت نام کنید و برای پروژه های ترجمه پیشنهادهای خود را ثبت کنید.

یه راهکار جالب دیگر این است که به همراه دوستانتان که مسلط به یک زبان خارجی مشترک هستید، یک وبسایت راه اندازی کنید و در آن سفارشات ترجمه دریافت کنید. مشخصا اگر در بخش بازاریابی و فروش دانش کافی داشته باشید می توانید درآمدهای خوبی را از این راه کسب کنید.

سخن پایانی

راههای زیادی برای ثروت آفرینی از طریق اینترنت وجود و آنچه در این مقاله گفته شد، فقط قسمت کوچکی از روش های موجود است. بهتر است خودتان نیز چند روش را امتحان کنید و با توجه به تلاشتان درآمدتان را افزایش دهید.

منبع مقاله کسب درآمد اینترنتی در سایت محمد فرتاش