برای پاسخ روشن به این سوال که تریدر کیست باید در نظر داشته باشیم ترید یکی از واژه‌های پرکاربرد انگلیسی به معنی تجارت یا دادوستد و شغل تریدری است که در بازارهای مالی از قبیل ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس استفاده می‌شود. درواقع ترید در بازارهای مالی به معنی خرید، فروش و یا تبادل ارزهای دیجیتال، واحدهای پولی، سهام شرکت‌های مختلف و… در مدت زمان مشخص است که هدف آن کسب سود است. از این رو ترید در بازارهای مالی به عنوان یک شغل شناخته می‌شود و معنی تریدر این است که افرادی به داد و ستد در این بازارها میپردازند بنابراین به افرادی که در این بازارها، اقدام به خرید و فروش و معامله می‌کنند تریدر گفته می‌شود.

یک تریدر وضعیت بازارهای مالی را تجزیه و تحلیل قرار داده و با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل خود، اقدام به معامله یا ترید می‌کند. تریدر ممکن است از طرف خود یا به نمایندگی از یک شخص یا شرکت دیگر در این بازارهای مالی فعالیت کند. اگر تریدر برای یک شرکت ترید انجام دهد که در قبال معاملاتی که انجام می‌دهد دستمزد می‌گیرد و اگر برای خود ترید کند از فعالیت بر روی سرمایه خود سود دریافت می‌کند.

تریدر با بررسی بازار و تحلیل آن به شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف، استراتژی‌ها و روندهای کوتاه مدتی را برای سرمایه‌گذاری بر روی دارایی خود در نظر می‌گیرد و از نوساناتی که در بازار به وجود می‌آید بهره می‌برد. یک تریدر حرفه‌ای همواره باید اطلاعات خود را در مورد بازارهای مالی افزایش دهد همچنین اخبار این حوزه را پیگیری کند و با تحلیل و داشتن استراتژی مشخص نسبت به ترید اقدام کند.

شغل تریدر ارز دیجیتال شغلی است که در آن یک تریدر، با استفاده از استراتژی های مختلفی که یاد گرفته است به خرید و فروش ارز های دیجیتال می‌پردازد و از این طریق درآمد کسب می‌کند. ترید کردن ارز های دیجیتال راهی جذاب و عالی برای کسب درآمد به‌شمار می‌رود. امروزه بسیاری از افراد سرمایه‌گذاری در این بازار را نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند زیرا بازار ارزهای دیجیتال پتانسیل بسیار خوبی برای رشد در آینده دارد. افرادی که از سالها پیش به شغل تریدر ارز دیجیتال مشغول بودند و یا کسانی که در این بازار، سرمایه گذاری بلند مدت کرده اند توانسته اند سود خوبی کسب نمایند.

اگر برای شما سوال پیش آمده که منظور از ترید چیست و آموزش فارکس برای مبتدیان را لازم دارید ؟ در جواب باید بگویم که ترید در واقع به معنی معامله کردن ارز دیجیتال به منظور کسب سود می باشد.

تریدر کیست؟ شخصی است که به خرید و فروش ارز به صورت روزانه مشغول است و دارای دانش لازم برای تحلیل بازار است.

به روش‌های مختلف می‌توان به ترید ارز دیجیتال پرداخت. اگر بخواهید شغل ترید ارز دیجیتال را انتخاب کنید بهتر است با روش‌هایی که برای ترید کردن بازار رمز ارزها استفاده می‌شود آشنایی کامل داشته باشید. در بازار رمز ارزها می‌توان به صورت ساعتی، روزانه، ماهانه، هفتگی یا سالانه به ترید رمز ارز های مختلف پرداخت و از این طریق سود بسیار زیادی کسب نمود.

تفاوت سرمایه‌گذار و تریدر چیست؟

حالا که میدانید تریدر کیست و بهترین تریدرهای جهان را میشناسید باید در نظر داشته باشید سرمایه‌گذار و تریدر دو رکن اصلی بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس می‌باشند که همواره هدف آن ها دستیابی به سود بیشتر است، اما برای رسیدن به این هدف روش‌های متفاوتی دارند. اولین و شاید مهم‌ترین وجه تمایز یک سرمایه‌گذار و تریدر در رویکرد و شیوه درآمدزایی آن ها از بازارهای مالی است. در معامله‌گری و ترید تحلیل فنی و تکنیکال کاربرد بیشتری دارد و اهداف آن کوتاه مدت است اما در سرمایه‌گذاری تحلیل وضعیت بازار و تحلیل بنیادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمایه‌گذار با خرید و نگهداری دارایی‌هایی از قبیل ارز دیجیتال، سهام، اوراق قرضه، طلا، دلار و… در یک بازه زمانی طولانی سود کسب می‌کند، اما یک تریدر به طور دائم و در بازه‌های زمانی کوتاه در معامله کرده و سود کسب می‌کند. علاوه بر این یکی دیگر از تفاوت‌های بارز بین سرمایه‌گذار و تریدر ریسک بسیار بالای ترید نسبت به سرمایه‌گذاری است. دلیل آن نیز بسیار ساده است. زیرا که تریدر می‌بایست در مدت زمان کوتاهی نسبت تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش اقدام کند اما سرمایه‌گذار با دقت و تحلیل بهتری می‌تواند تصمیم‌گیری کند و ریسک معامله را کاهش دهد.

انواع تریدر در بازارهای مالی کدام است؟

تریدرها انواع گوناگونی دارند که در اینجا به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

تریدر اسکالپر

تریدرهای اسکالپر در بازه‌های زمانی (تایم فریم‌) بسیار کوتاه، در بازارهای مالی معامله می‌کنند. در واقع این نوع تریدرها ممکن است در طی یک روز، چندین بار معامله یا ترید می‌کنند و پس از کسب سود از بازار خارج می‌شوند. تریدرهای اسکالپر توانایی تحلیل بالایی دارند.

تریدر روزانه

تریدرهای روزانه معمولاً روزانه ترید انجام می‌دهند این تریدرها در ابتدای روز وارد بازار شده در پایان روز هم سرمایه خود خارج می‌کنند. تریدرهای روزانه با تحلیل‌های ویژه روزانه یک سبد خرید تشکیل داده و بر اساس آن ترید می‌کنند.

تریدر نوسانی

تریدرهای نوسانی معامله گرانی هستند که از نوسانات بازارهای مالی کسب سود می‌کنند به عبارتی این تریدرها با تشخیص زمانی‌های ورود و خروج مناسب وارد بازار شده و در بازه زمانی یک روز تا یک هفته ترید می‌کنند. تریدرهای نوسانی با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای و همچنین تحلیل‌ها و تکنیک‌های پیشرفته اقدام به نوسان‌گیری از بازار می‌کنند.

تریدر بلند مدت

این نوع تریدرهای استراتژی بلند مدتی در بازارهای مالی دارند و با تحلیل و تشخیص روندهای کلان اقتصادی ترید می‌کنند. به طور معمول این نوع تریدرها ممکن است بین ۱ ماه تا ۱ سال درک معامله باقی بمانند و با سود بسیار بالایی از معامله خارج شوند.

آیا ترید یک شغل است؟

سوال دیگری که بسیار مهم است این است که آیا ترید ارز دیجیتال یک شغل است؟ در جواب باید بگوییم که ترید ارز دیجیتال تنها در صورتی می تواند یک شغل باشد که تریدر بتواند مهارت و دانش کافی داشته باشد و ماهانه درآمد ثابتی از طریق ترید کردن کسب کند. در واقع با بزرگ شدن بازار ارز دیجیتال ترید میتواند یک شغل تمام وقت به حساب بیاید. در غیر این صورت نمی توان آن را یک شغل با درآمد ثابت و جایگزین شغل های رایج دیگر دانست. البته از جمله کارهایی که یک تریدر میتواند انجام دهد، آموزش ترید به علاقه مندان بازار ارز دیجیتال است خیلی از معامله گران بزرگ بازار سرمایه خود نیازی به حضور تمام وقت پشت سیستم ندارند و با داشتن یک تیم تحلیل قوی از این موضوع بی نیاز هستند.

شغل تریدر فارکس چگونه است؟

رمز موفقیت در باراز فارکس یکی از بازار های ارز خارجی است. معامله گر ها در بازار فارکس جفت ارز های کشور ها را معامله میکنند. یکی دیگر از سهام های این بازار نفت است. شما میتوانید با تحلیل قیمت سوخت از این طریق هم سود کسب کنید.در مورد اینکه آیا فارکس حرام است یا خیر. بسیاری از افراد معتقد هستند که چون در این بازار افراد کلاهبرداری اقدام به انجام معامله با هویت نامشخص میکنند، به احتمال زیاد اصل سرمایه این افراد از قاچاق و موارد  غیر قانونی است پس بهتر است برای ورود به این بازار بسیار مراقب باشید. از بین مراجع تقلید نیز تنها آیت الله خامنه ای بیان کرده اند که اگر معامله ها از یک ارز به ارز دیگر منع قانونی در کشور ها ندارد معامله در این بازارها مجاز است.