همه چی باهم

از همه جای دنیا به شکل کوتاه و مفید

۴ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

چگونه بازاریابی کنیم

چگونه بازاریابی کنیم

شناسایی بازار هدف 

شناسایی بازار هدف یکی از مهمترین کار هایی است که باید برای شروع انجام دهید همانطور که گفته شد با راه و روش های بیان شده میتوانید آن ها را بیابید اما چند مورد مهم دیگر نیز در شناسایی بازار هدف وجود دارد .

برای مثال اگر بخواهید سبک خرید مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید باید متوجه شوید که چه چیزی آن ها را به هیجان می آورد یا چه چیزی باعث میشود آن ها از احساسات خود استفاده کنند و رنجش ها و لذت ها برای آن ها چیست در مجموع این موضوعات به شما کمک میکنند که درخواست مشتریان خود را متوجه شوید و به آن ها جواب دهید .

از مهمترین دلایل پیدا کردن و شناسایی بازار هدف این است که ما بتوانیم پرسونای مخاطب خود را به دست آوریم.

پرسونای مخاطب چیست ؟

فرض کنید بازار هدف شما از هزار نفر تشکیل شده است و شاید بازار هدف شما افرادی از ۱۶ تا ۲۰ سال است که برای آنها مشخصه های یکسانی را میتوان در نظر گرفت برای مثال در این سن افراد از احساسات عاطفی خود بیشتر بهره می برد پس با توجه به این موضوع بازار هدف هزار نفری شما یک مشخصه به نام احساسی بودن دارد .

 وقتی که شما می‌خواهید پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید باید سعی کنید که یک شخصیت ساختگی برای  خودتان بسازید مثلاً این شخصیت ساختگی فردی احساسی است و خیلی زیاد هیجان زده می شود  با توجه به بازار هدف خود می‌توانید یک  شخصیت فرضی را که می‌تواند مشتری شما باشد را بسازید و نسبت به این فرد به بازاریابی و ساختن روند ها و کانال های فروش اقدام بکنید .

شاید شما به این فکر کنید که کسب و کارتان یک کسب و کار همه گیر است ولی در اینجا باید به شما بگویم که یکی از اشتباهات رایج میان صاحبان کسب و کار و مخصوصاً صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است من به جرأت می‌توانم به شما بگویم که هیچ کسب و کاری آنقدر جامعیت ندارد که کل افراد یک کشور یا جهان از آن استفاده کنند تمامی کسب و کار ها بازار هدف خود را دارند .

۲ . آیا بازار محصول شما را میخواهد ؟

قدم دوم بعد از شناسایی بازار هدف برای افرادی که میپرسند چگونه بازاریابی را شروع کنیم پیدا کردن جواب این سوال است :

آیا بازار به محصول من نیاز دارد ؟

بسیار حیف است که محصول و خدماتی را تدارک ببینیم و تهیه کنیم ولی بازار هدفی پیدا نشود که  آن را بخواهد .

در واقع در این حالت تمامی کارهایی که کرده اید بیهوده میشود پس در قدم دوم باید بسنجید که بازار محصول شما را میخواهد یا نه ؟

در این مرحله برای شما که میخواهید بازاریابی کنید راهی پیشنهاد میکنم که به راحتی بتوانید بسنجید که آیا محصولتان خریدار دارد یا نه .

برای این کار از همان افرادی که تلاش کردید و متوجه شدید بازار هدف شما هستند بپرسید .

پرسیدن از بازاری که بطور بالقوه میتواند مصرف کننده ما باشد یک راه بسیار رایج در دنیاست که در ایران و کسب و کارهای داخل کشور بطور جالبی نادیده گرفته میشود .

پرسشگری باید یکی از خصیصه های صاحب کسب و کار باشد اگر نمی توانید سوال های خوبی بپرسید و مشتریان خود را به چالش بکشید که احساسات خود را بیان کنند بدانید که زیاد در کسب و کار خود موفق نخواهید شد .

چرا که افراد وقتی از آنها پرسیده می شودشروع به جواب دادن می کنند پس انتظار نداشته باشید که مشتریان شما به سادگی انتقاد و پیشنهاد خود را در رابطه با محصول شما ارائه دهند در این میان یک موضوع مهم وجود دارد  که مشتری آن چیزی که به زبان می آورند با چیزی که در رفتار نشان می دهند و چیزی که به آن فکر می کنند متفاوت است پس شما باید با به چالش کشیدن مشتریان خود متوجه شوید که چه چیزی از محصول شما احساسات مخاطب را برمی انگیزد .

پس بپرسید تا متوجه شوید آیا اصلا محصول شما را بازار هدف دوستدارد یا نه ؟

من خیلی از کارآفرینانی که میپرسیدند چگونه بازاریابی را شروع کنیم را دیدم ام که چون محصول و خدمات شان مشکلات خودشان را حل میکرد بر این باور بودند که همه این مشکل را دارد و میخواهد با این محصول حل کنند ولی اینطور نیست همین محصولات به هنگام ورود به بازار با شکست آب و تاب داری رو به رو میشود .

پس شاید خیلی مهم باشد که این کار ساده را انجام دهید و از بازار هدف خود بپرسید از آن ها کمک بگیرید تا محصول و خدمات خود را بهبود دهید .

۳ . چگونه بازاریابی را شروع کنیم : بررسی محصول

در قدم سوم برای شما که میپرسید چگونه بازاریابی را شروع کنیم میرسیم به بررسی چند مورد که بعد از بدست آوردن داده های بالا به راحتی میتوانید این موارد را بررسی کنید :

  1. آیا قیمت محصول و خدمات من برای مشتریان مناسب است ؟
  2. آیا محصول و خدمات من مزیت رقابتی برای مقابله با رقبا دارد ؟
  3. محصول و خدمات من چقدر میتواند مشتری را قانع کند تا بجای رقبا از من بخرد ؟
  4. اصلا چرا مشتری باید از من بخرد ؟
  5. چگونه میتوانم محصول و خدماتم را راحت تر از رقبا به دست مشتریان برسانم ؟

پرسیدن این پنج سوال مهم از کسب و کارتان بسیار الزامی است و جواب های آن ها را باید لیست کنید چرا که شما جوینده پاسخ این سوال هستید که چگونه بازاریابی را شروع کنیم ؟ و این سه قدم و جواب این سوالات اولین استراتژی بازاریابی شماست .

در سوال اول میپرسیم که قیمت محصول و خدمات ما در چه میزان است و آیا برای مشتریان مناسب است ؟

داشتن قیمتی مناسب و حتی مناسب تر از رقبا میتواند یک راهکار برای پیشروی باشد اما این به این معنا نیست که قیمت خود را به شدت پایین بیاورید این به این معناست که بتوانید قیمتی بهتر از قیمت رقبای خود به مشتریان پیشنهاد دهید .

در سوال دوم به دنبال مزیت رقباتی میگردید چیزی که رقبای شما ندارند و محصول و خدمات و حتی کسب و کار شما دارد و این موضوع به راحتی قابل کپی شدن نیست اما یک نکته بسیار مهم :

سرمایه مزیت رقابتی نیست .

همکارهای خوب مزیت رقابتی نیستند .

جای خوب مغازه و فروشگاه و یا قالب زیبای سایت مزیت رقابتی نیست .

مدیریت خوب مزیت رقابتی نیست .

تلاش شبانه روزی و بیهوده مزیت رقابتی نیست .

بسیار از صاحبان کسب و کار را دیده ام که این موارد را مزیت رقابتی میدانند ولی هیچکدام از این ها مزیت رقابتی محسوب نمیشود .

مزیت رقابتی یعنی چیزی که شما دارید و به راحتی قابل کپی کردن نیست مانند یک نوآوری خاص ، یک فرمول سری ، یک سس سحرآمیز ، یک الگوریتم ابداعی و یا یک مدل درآمد بخصوص و از این دست موارد .

 

۵ . زمان بندی درست برای شروع بازاریابی

یکی دیگر از راهکارهای بسیار مهم برای شروع بازاریابی این است که شما توانایی زمانبندی در کسب و کار خود را داشته باشید .

شاید برای شما سوال باشد که زمان بندی در بازاریابی چیست ؟

برای مثال شما فرض کنید که آماده شدید برای یکی از محصولات یا خدمات خود تبلیغاتی را ارائه دهید و از طرفی بازار هدف شما افراد ۱۶ تا ۲۰ سال هستند حال شما چه زمانی باید تبلیغات خود را انجام دهید و در نظر بگیرید که در فصل پاییز یا زمستان قرار داریم .

اگر کمی توجه کنید می بینید که افراد ۱۶ تا ۲۰ سال عموما کسانی هستند که در فصل پاییز یا زمستان بیشتر روزهای یک هفته را در مدرسه هستند و از طرفی دیگر عموما بیشتر مدرسه ها در کشور ایران در شیفت صبح فعالیت می کنند با این حال اگر شما در ساعات ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر تبلیغات انجام دهید با شکست مواجه خواهید شد .

البته این موضوع هم برای کسب و کارهای اینترنتی و هم غیر اینترنتی صدق می کند پس در نظر بگیرید که امورات بازاریابی خود را چگونه زمان بندی می کنید .

شما باید بازار هدف خود را از لحاظ جمعیت شناختی بشناسید باید نسبت به روند زندگی آنها زمان بندی مناسبی نیز داشته باشید .

کمی سخت به نظر میرسد ولی  بعد از چند بار انجام دادن متوجه می شوید که بسیار راحت است و فقط با پرسیدن از کسانی که فکر میکنید می‌توانند مشتری شما باشند اطلاعات خوبی به دست می آورید  پس دست به کار شوید و کسب و کار خود را با شکست مواجه نکنید .

 

۶ . پل ارتباطی ایجاد کنید

چگونه بازاریابی را شروع کنیم

دوستانی که  میپرسند چگونه بازاریابی کنیم یکی از پیشنهادات من برای آنها ایجاد پل ارتباطی است .

این پل ارتباطی می تواند شماره تلفن همراه ، ایمیل ، یک آدرس ، صفحه اینستاگرام و یا هر چیزی که بین شما و مشتری تان می تواند پل ارتباطی باشد ، است .

البته شما در اولین روزهای شروع کسب و کار خود نمیتوانید تعداد زیادی پل ارتباطی داشته باشید ولی در گذر زمان میتوانید این بانک اطلاعاتی را جمع آوری کنید .

هر پل ارتباطی که با مشتریان خود ایجاد می کنید برای شما یک راه باز میکند تا مشتری را از طریق آن به طرف کسب و کار خود بیاورید پس در نظر داشته باشید که از راه های ارتباطی اضافه و غیر ضروری استفاده نکنید.

در دنیای اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی بسیار دیده می شود که این کسب و کارها از تمامی شبکه های اجتماعی و تمامی سرویسها که افراد در آنها فعالیت دارند استفاده می کنند ولی این نوع از پراکندگی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای کسب و کار شما زیانبار باشد .

حتی دیده شده است که صاحبان کسب و کاردر یک شبکه اجتماعی به دنبال مشتری هستند درحالیکه مشتری آنها اصلا به آن شبکه اجتماعی دسترسی ندارند و این موضوع تنها با شناسایی کامل بازار هدف اتفاق می افتد و بعد از آن شما می توانید به راحتی تشخیص دهید که بازار هدف شما از کدام شبکه اجتماعی استفاده میکند و شما نیز در آن شبکه فعالیت داشته باشید .

 

کلام آخر و جمع بندی

به عنوان کلام آخر به شما دوستان عزیز می توانم بگویم که اگر هم اکنون این مقاله را مطالعه کردید شما توانایی این را داشتید که مهمترین سوال را در بازاریابی بپرسید و به دنبال جواب آن باشید .

اگر شما هم دنبال پاسخ به سوال چگونه بازاریابی کنیم هستید  جزء افراد موفق به شمار می آید .

پس بدانید که هر سوالی که می پرسید میتواند میلیونها تومان ارزش داشته باشد پس به دنبال جواب سوال های خود باشید و گاهی هم شما تولید کننده جواب به آن سوال باشید چراکه همه علم ما انسان ها از پاسخ دادن به سوال هایی که در مغز ما  به وجود آمده ، ایجاد شده است .

پس اگر شما هم میخواهید که نقشی در افزایش علم بازاریابی افراد داشته باشید کامنت بنویسید تا با انجام سوال و جواب  در بخش کامنت مواردی که در این مقاله بحث نشد را  بیان کنیم .

۲۶ دی ۹۷ ، ۱۳:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین امینی

ایده های پولساز

بهترین ایده های پولساز در ایران چه هستند؟ بهترین فرصت کسب و کار در شهرهای بزرگ و شهرستان ها چیست؟ آیا می توان با هر توانایی و استعداد بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت در کسب و کار موفق شد؟

برای پاسخ به این سوال ها با ما در این مقاله همراه باشید و با ایده های پولساز در محیط خانگی، اینترنتی، کشاورزی و هنری آشنا شوید و بتوانید وارد دنیای کار آفرینی و کسب و کار شوید.

 

ایده های پولساز خانگی

خیلی‌ها دوست دارند در خانه بمانند و یک کار در منزل یا  کسب و کار خانگی را اداره کنند. در ادامه به چند ایده کسب و کار خانگی پولساز با سرمایه کم که می‌توان از همین امروز برای کار در منزل و کارآفرینی با سرمایه کم شروع کرد، اشاره شده است.

  • مد دوزی در منزل

هنر نمد دوزی در عین سادگی بسیار کاربردی و زیباست و همه افراد با سنین مختلف می توانند با توجه به نیاز خودشون از این هنر استفاده کنند. نمد دوزی در منزل شغلی است با هزینه کم و طیف وسیعی از محصولات متنوع. همین تنوع در محصولات و هزینه کم راه اندازی این کار آفرینی در منزل باعث شده است طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. نمد دوزی نیاز به مهارت دارد اما نیازی به کلاس رفتن ندارد از طریق اینترنت می توانید به راحتی نمد دوزی را یاد بگیرید.

 

  •    چرم دوزی در منزل 

در فنی حرفه ایی ها و کلاس های هنری آموزش چرم دوزی بسیار به چشم می خورد چرم دوزی در منزل نیز مانند نمد دوزی نیاز به مهارت دارد و البته سرمایه کمی برای راه اندازی این کار در منزل نیاز است اما تفاوت چرم دوزی در منزل نسبت به نمد دوزی در این است که در دوخت و تولید وسایل چرم دقت و ظرافت حرف اول را می زند باید در این راه بسیار تمرین کنید و بعد از حرفه ایی شدن شروع به فروش محصولات چرمی خود کنید. بسیاری از افراد می توان یافت که با چرم دوزی در منزل درآمد بسیار خوبی دارند در نتیجه می توان گفت اگر حرفه ایی باشید و توانایی فروش محصولات را داشته باشید ایده فوق العاده ایی است .

 

  • پخت شیرینی و دسر در خانه

پخت شیرینی و دسر در منزل به دلیل اینکه با سلامت مردم سرو کار دارد نیازمند مجوز است اما بسیاری از کارآفرینان این مورد را رعایت نمی کنند گروه منزل کار برای شما کاربران گرامی ایده ایی پول ساز تر سراغ دارد کافی است در اینستاگرام عضو شوید و پیج شیرینی پزی درست کنید و محصولات خود را در این پیج به اشتراک بگذارید و  با یک سری ترفند فالور های خود را افزایش دهید شما می توانید از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی درآمد فوق العاده ایی داشته باشید.

 

  • ساخت بدلیجات

یکی از چیزهایی در تمامی گروه های سنی طرفدار دارد، زیور آلات و بدلیجات هستند. شما می توانید نمونه کارهای خیلی زیبا را در صفحات اینترنتی جستجوکنید.  چند نمونه کار زیبا را بررسی کنید و مصالح آنها را از خرازی ها، فروشگاه های آنلاین، یا در بازار تهیه کنید ، و به راحتی در منزل می توانید کارهای زیبا بسازید و آنها را در فروشگاه ها، بوتیک ها و یا سایت های اینترنتی به فروش گذاشته و درآمد کسب کنید.

 

 

ایده های پولساز اینترنتی

داشتن ایده پولساز کسب و کار اینترنتی علی الخصوص اگر بکر باشند می‌تواند نقطه شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد. در این قسمت به ایده های پولسازی در این زمینه می پردازیم.

برای راه اندازی هر کسب و کار فیزیکی نوعی محدودیت سنی وجود دارد، معمولا افراد پایین تر از سن قانونی نمی توانند کسب و کار خود را داشته باشند و افراد میانسال و مسن هم بعد از گذشت زمان باید دور بعضی از کارها را خط بکشند اما در مشاغل اینترنتی چنین محدودیت هایی وجود ندارد، چنانچه مشاهده می شود نوجوانان ۱۳ الی ۱۷ ساله در اینترنت به درآمد زایی می پردازند و خیلی از افراد هم از روش های خاصی که تا بحال به ذهنمان نرسیده است کسب درآمد دارند. بنابر این کسب و کار های آنلاین یکی از انعطاف پذیر ترین مشاغل در دنیاست و به همین خاطر است که هر روزه افراد بسیار زیادی به سمت مشاغل اینترنتی روی می آورند.


  •   ارائه مشاوره  سئو به دارندگان سایت

در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه های مختلف هستند که به هیچ وجه در فضای مجازی اینترنت و شبکه های اجتماعی فعالیتی ندارند و هیچ ایده ای هم درباره بازاریابی سئو و اینترنت ندارند، مخصوصا در کشور ایران تعداد این شرکت ها و مجموعه ها از هرجای دنیا بیشتر است، این فرصت خوبی را ایجاد می کند تا بتوانید به یک مشاور سئو حرفه ای تبدیل شوید و از مزایای حضور در صفحه اول گوگل برای مدیران این شرکت ها بگویید، در این صورت به یک متخصص سئو تبدیل می شوید که شغلش را در کیف کوله اش گذاشته و با شرکت های زیادی قرارداد می بندد. درآمد زایی از طریق ارائه مشاوره به شرکت ها از ترغیب آنها به داشتن وب سایت و بازاریابی اینترنتی آغاز می شود. ویژگی های مثبت مشاوره سئو  از جمله آزادی در برنامه ریزی اوقات کار، نیاز به سرمایه کم در حد یک لپ تاپ، یک اتصال اینترنتی، عدم نیاز به مکان ثابت،  این شغل را بسیار ایده آل و رویایی کرده است.

 

  •   مشاوره و بازاریابی اینستاگرامی

با وجود اینکه اینستاگرام هر روز در حال رشد است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند اما خیلی ها هنوز نمی دانند دقیقا چه کاری در اینستاگرام انجام دهند تا از آن درآمد زایی داشته باشند، اگر زمینه در فعالیت های شبکه های اجتماعی دارید به شرکت ها و افراد کمک کنید تا پیج اینستاگرام خود را قوی تر کنند. برای این کار باید کمی ذوق عکاسی و تولید محتوا جذاب داشته باشید.

 

  •  تولید کتاب الکترونیکی

تعداد افرادی که زمان خواندن کتاب را دارند خیلی کمتر شده است ، همینطور حمل و نقل آن و باز و بسته کردن کتاب به این مشکل دامن می زند ، اما اگر کاری کنید که کتاب خواندن آسان شود چطور؟ کتاب های مورد علاقه مردم را شناسایی کنید و پس از اجازه کتبی از نویسنده کتاب ،  آنها را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید و با قیمت مناسبی به فروش برسانید.

 

  •    فروشگاه های اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از شناخته شده ترین راه ها برای کسب درآمد آنلاین است، زمانی که درباره کسب درامد آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی صحبت می کنیم اکثر افراد فکر می کنند حتما باید وب سایتی مانند دیجیکالا یا بامیلو داشته باشند تا در شمار صاحبان کسب درآمد اینترنتی محصوب شوند. درصورتی که راه اندازی یک کسب درآمد آنلاین ساده تر از چیزی است که حتی تصور می کنید.

 

 

ایده های پولساز کشاورزی

کسب و کار کشاورزی را می توان با آموخته های کمی آغاز کرد. شما نیاز به مدرک خاصی برای شروع کشاورزی ندارید، اگرچه برخی از افراد زمانی را برای بادگیری پیچیدگی های کسب و کار کشاورزی صرف می کنند. بنابراین وقت خود را تلف نکنید، برخی از ایده های کسب و کار سودآور کشاورزی که شما می توانید در شهر یا روستا انجام دهید در این قسمت گفته می شود.


چگونه راز موفقیت در زندگی را پیدا کنیم؟

راز موفقیت انسان های بزرگ چیست؟ این سوالی است که ممکن است ذهن بیشتر افراد را به سوی خود جلب کند زیرا انسان ها در طول زندگی خود همواره به دنبال راه هایی برای پولدار شدن، شاد زیستن و موفق زندگی کردن هستند. در ادامه راز موفقیت انسان های بزرگ را در زندگی مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این رمز و راز ها را بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید تا بتوانید با به کار بردن آن ها به اهداف تان بزرگ خود برسید.

 

تعریف موفقیت

موفقیت یعنی پیشبرد تمام فاکتورهای انسان (سلامتی، معنویت، ثروت، آرامش، عشق و خدمت به دیگران)

انسان دارای ابعاد مختلفی است که برای رسیدن به موفقیت باید تمام فاکتورهای خود را پیشرفت دهد یک فرد تنها با پرورش یک بعد وجودی خود موفق محسوب نمی شود بلکه باید تمام زوایای وجودش را پرورش دهد تا به هدف نهایی خود در زندگی برسد.

انسان باید دارای باورهای مثبت باشد و همیشه خود را فردی ببیند که آرزو دارد باشد. افکار منفی فرد را از رسیدن به خواسته ها و اهدافش دور می کند. این افکار از کودکی درون ذهنمان لانه کرده و ما را به سمتی پیش می برد که نمی خواهیم.

 

راز موفقیت افراد موفق چیست؟ مثبت اندیشی

در این قسمت به چندین راز موفقیت انسان های بزرگ اشاره می کنیم:

اگر زندگی افراد موفق را مرور کنید متوجه خواهید شد که راز موفقیت آنان این است که می‌دانند چه می‌خواهند و همیشه روی آن تمرکز می‌کنند. افراد موفق جهان فقط روی اهدافی تمرکز می‌کنند که در یک چهارچوب زمانی مشخص و واقع بینانه قابل حصول هستند. پیروی از این روش منطقی و علمی از نظر روحی آن‌ها را به سطحی می‌رساند که به سادگی می‌توانند به تمام اهداف خود دست یابند. این اهداف واضح و دقیق‌اند و در جایی مثل دفتر یادداشت یا کیف پول نگه‌داری می‌شوند تا فردی که آن‌ها را نوشته، بتواند راحت به آن‌ها رجوع نماید.

بنابراین، یک راز موفقیت در زندگی این است که اهداف‌تان را بنویسید. اولین کاری که صبح انجام می‌دهید، تعیین می‌کند که روزتان چگونه قرار است باشد. ذهن‌تان را جوری برنامه‌ریزی کنید که از همان لحظه‌ی بیدارشدن در شرایطی قوی و توانا باشد؛ با این روش، قطعا یک روز عالی و مفید خواهید داشت. حالا چطور می‌توانید چنین شرایطی را برای خودتان ایجاد کنید؟ با نوشتن اهداف‌تان هر روز صبح. وقتی این کار را کردید، دور مهم‌ترین هدف‌تان خط بکشید؛ هدفی که در درازمدت، بیشترین تاثیر را در زندگی‌تان خواهد گذاشت. حالا از خودتان بپرسید: «امروز چه کارهایی می‌توانم انجام دهم که همه چیز را تغییر دهد و من را به این هدفم نزدیک‌تر کند؟» تمام کارها و اقداماتی را که به ذهن‌تان می‌رسد یادداشت کنید، دور دو مورد از مهم‌ترین‌های‌شان را خط بکشید و شروع کنید. تا زمانی که انجام‌‌شان نداده‌اید متوقف نشوید.

این، شیوه‌ای بی‌نهایت موثر و عالی است که همان اول صبح شما را در شرایطی درست و مطلوب قرار می‌دهد. به جای اینکه صبح، سرگردان و خواب‌آلود باشید و نیم ساعت طول بکشد تا بیدار و هشیار شوید، ذهن‌تان را تنظیم می‌کنید تا پربازده و موفق باشد. یک دلیل خوب دیگر برای نوشتن اهداف‌تان این است که با خواندن‌شان احساس خوبی خواهید داشت؛ جوری آنها را بنویسید که انگار همین الان به نتیجه رسیده‌اند. با تکرار هر روزه‌ی این نوشتن و خواندن، روشفکری و مثبت‌اندیشی شما تضمین خواهد شد و طبق اهداف‌تان عمل خواهید کرد. اهدافی که روی کاغذ نیایند، فقط آرزو هستند و بس! قدرت و نیرویی که در نوشتن اهداف پنهان است شما را به سمت دومین شرط لازم برای موفقیت سوق می‌دهد.

و همچنین برنامه ریزی در شب برای روز بعد می تواند روشی باشد برای کسانی که در هنگام صبح نمی توانند اهداف روزانه خود را بنویسند. مدیر شرکت اکسپرس در آمریکا همیشه قبل از خوابیدن به بررسی کارهایی که روز بعد باید انجام دهد می پردازد بنابراین وی قادر است که صبح بلافاصله بعد از اینکه از خواب بیدار می شود به سراغ فعالیت های روزانه اش برود. بر طبق مطالعاتی که روی افراد موفق انجام شده است افرادی که شب ها قبل از خواب برای روز بعد خود برنامه ریزی می کنند انسان های موفقی خواهند بود و بعد از گذشت مدت زمانی می توانند قدم های بزرگی را در زندگی خود بردارند.

 مغزشان ساکت است.

تحقیقات نشان داده که مدیتیشن، استرس و درد را کاهش می دهد همینطور از افسردگی پیشگیری می کند. همچنین می تواند توانایی تمرکز کردن را در شما تقویت کند تا هرچیزی که در اطرافتان اتفاق می افتد به سادگی حواستان را پرت نکند. آرنولد شوارتز هم در دهه 70 عادت به مدیتیشن داشت.

اما ساکت کردن ذهن در ابتدا اصلا کار ساده ای نیست. روش پیشنهادی، سکوت کردن دوبار در طول روز است. یک بار صبح زود پس از بیداری و یک بار شب هنگام قبل از خواب و هر بار 15 دقیقه. به این صورت که چشم ها را ببندید و مانند کسی که از پنجره به بیرون نگاه می کند فقط نظاره گر اتفاقات باشید و هر فکری به ذهنتان رسید رد کنید و با آن فکر درگیر و همراه نشوید. بدین ترتیب تمامی افکاری که بخش زیادی از مغز شما را اشغال کرده اند فرصت بالا آمدن خواهند یافت و آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. این تمرین را جدی بگیرید.

 

·         انضباط شخصی دارند.

چه چیزی حرفه ای ها و انسان های بزرگ را از افراد معمولی متمایز می کند؟ آن ها حتی وقتی به قول معروف حس کار کردن ندارند هم کارشان را انجام می دهند و افراد معمولی در این مواقع کار را رها می کنند.

یک نویسنده معروف می گوید: “نویسنده ای که منتظر رسیدن زمان مناسب برای نوشتن است، بدون نوشتن حتی یک کلمه بر روی کاغذ از این دنیا خواهد رفت!”

این جمله را می توان به تمام ما نسبت داد، در هر شغلی که باشیم!

دفعه بعد که حس کار کردن نداشتید خودتان را مجبور کنید تا فقط 15 دقیقه دیگر ادامه دهید. بعد از این 15 دقیقه معجزه را خواهید دید. این 15 دقیقه شما را دوباره به جرکت وا می دارد و می توانید مدت بیشتری کارتان را ادامه دهید.

اگر از این راه جواب نگرفتید، 30 دقیقه زمان بگذارید و کاری که در حال انجامش هستید را به اجزاء کوچکتری تقسیم کنید و بعد از این مدت یکی یکی آن ها را به پایان ببرید تا کار تمام شود.

 

·         سحر خیز هستند.

یک راز موفقیت بسیار مهم انسان های بزرگ، بیدار شدن زود از خواب است، درست زمانی که دیگران خواب هستند. پیشنهاد می کنم بین ساعات 5 تا نهایتا 6 صبح از خواب بیدار شوید و روزتان را با مطالب انگیزشی و انرژی بخش آغاز کنید. از خودتان سوالات خوب بپرسید تا ذهنتان را در طول روز در مسیر خوبی قرار دهید.

همگی قبول داریم که سحر خیزی عادت بسیار سختی است اما در اینجا چند راه پیشنهاد می شود که می توانید از آن ها کمک بگیرید:

  • ساعتی بگذارید که نتوانید به سادگی زنگ آن را قطع کنید. من ساعت تلفن های هوشمند را پیشهاد نمی کنم، مخصوصا که تلفن دم دست هم باشد و به راحتی بتوان زنگ آن را قطع کرد. اخیرا ساعتی دیدم که هنگام زنگ زدن راه می افتد و دور اتاق می چرخد تا نتوانید به راحتی خاموشش کنید!
  • دکمه SNOOZE را نزنید. 5 یا 10 دقیقه بیشتر خوابیدن باعث می شود که احساس بدی نسبت به خود و روزتان پیدا کنید.
  • حد اقل یک ساعت قبل از خوابیدن هر صفحه نور دار و یا چراغی را از خود دور کنید. چرا که نور شدید باعث ترشح هورمون هایی می شود که به ساعتِ بدن شما، روز را القا می کند و برای خواب دچار مشکل خواهید شد. همینطور حتما بعد از بیدار شدن صبح، کمی نور خورشید به خودتان برساید تا بدنتان متوجه شود که روز شده.
  • برنامه فردایتان را از شب قبل بنویسید و در اولین برنامه تان چیز مهیجی قرار دهید که بتوانید به شوقِ آن، از خواب بیدار شوید.

 

·         شکرگزار هستند.

بدون قدردانی شما قادر نیستید جنبه‌های مثبت زندگی را ببینید و چشم انداز شما هم در نتیجه همین تفکر، منفی می‌شود. اگر شما شکرگزار جنبه‌های مثبت زندگی خود نباشید، هیچ انگیزه‌ای برای رسیدن به اهداف مثبت دیگر در زندگی نخواهید داشت.

بسیاری از ما انسان‌ها از شکرگزاری به عنوان یک احساس درونی یاد می‌کنیم که خود به خود و فقط در مواقع موفقیت و پیروزی به سراغ ما می‌آید درحالی که اینطور نیست. در واقع شکرگزاری به شرایط بستگی ندارد و حسی است که خودمان آن را پرورش می‌دهیم و مانند همه راز‌های آشکار دیگر در این لیست با چشمان باز، خودمختارانه و از روی قصد آن را انتخاب می‌کنیم.

اما چگونه؟ ساده است! با پیدا کردن دلایلی برای شکرگزاری و به زبان ساده، با بیان کردن آن.

زمانی که ما از قصد به دنبال دلایلی برای شکرگزاری هستیم، آن‌ها را خواهیم یافت. این کار باعث می‌شود تا قدردانی را نه تنها را در خودمان، بلکه آن را در روابط و سازمان‌هایمان نیز پیاده کنیم.

     ریسک می کنند.

افراد موفق نه تنها از شکست نمی‌ترسند بلکه به عنوان یک فرصت ارزشمند به آن نگاه می‌کنند. راز موفقیت آنان این است که می‌دانند احتمال شکست خوردن وجود دارد اما باز هم اقدام می‌کنند چون فهمیده‌اند فقط در حین حرکت به سوی اهداف است که می‌توانند تجربه کسب کنند و درس‌های لازم را بیاموزند. افراد موفق همچنین می‌دانند که شاید درحرکت رو به جلویی که دارند چند بار شکست بخورند. آن‌ها شکست خوردن و عبور از موانع و مشکلات مختلف و متعدد را به اقدام بزدلانه و ریسک نکردن ترجیح می‌دهند.

افراد موفق نه تنها از شکست و اشتباهات غیرقابل‌اجتناب در طول مسیر نمی‌ترسند، بلکه به سوی آن نیز می‌روند! در حالی‌که بیشتر افراد از شکست و خجالت ناشی از آن و همچنین متحمل شدن هزینه‌ی زیاد در راه موفقیت می‌ترسند و سعی می‌کنند که از آن جلوگیری کنند، افراد موفق می‌دانند که اشتباهات به ما کمک می‌کنند تا بفهمیم که چه کاری را نباید انجام بدهیم و در مسیر رسیدن به موفقیت به چه تجاربی نیاز داریم. افرادی که هرگز اشتباه نمی‌کنند، برای شکست آمادگی ندارند و بنابراین اگر روزی با آن مواجه شوند لطمه‌ی شدیدی خواهند دید؛ و چون تجربه‌ی مقابله با شکست را نداشته‌اند، اغلب هرگز بهبود نمی‌یابند. شکست‌های کوچک که در فواصل کوتاهی از هم اتفاق می‌افتند سبب می‌شوند تا خود را بیشتر بررسی کنیم و در نتیجه فردی عاقل‌تر و محافظه‌کارتر شویم.

·        صبور هستند.

در دنیای امروز، همه می‌خواهند یک شبه به موفقیت برسند. کافی‌ست به رشد روزافزون فضاهای مجازی و رسانه‌های اجتماعی نگاه کنید. افراد موفق، اغلب یک‌شبه به موفقیت دست نیافته‌اند، بلکه سال‌ها طول کشیده است تا به آن رسیده‌اند. تعجبی ندارد که بسیاری از کودکانی که در خانواده‌های ثروتمند به دنیا آمده‌اند، ستارگان فیلم‌ها و یا برندگان مسابقات شرط‌بندی، در نهایت کارشان به افسردگی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌کشد. چون آنها می‌دانند که زمانی را صرف نکرده و تلاشی نکرده‌اند تا مستحق آنچه از بخت خوب به آنها رسیده است باشند و بنابراین ارزشی برایشان ندارد. اعتماد به نفس  این افراد نیز بسیار پایین است. شادترین افراد کسانی هستند که در طول زمان با تلاش خود به اهداف‌شان می‌رسند و در این راه چیزهای زیادی یاد می‌گیرند و فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کنند که سبب قوی‌تر شدن آنها می‌شود.

·         کار برایشان مثل تفریح است و روانشناسی ثروت

«روپرت مورداک»، مدیرعامل سرشناس چندین شرکت بزرگ و موفق و یکی از غول های رسانه ای جهان، کار و تلاش را عامل ضروری موفقیت می داند. به گفته او، هیچ چیز آسان به دست نمی آید و کار و تلاش هم به نوبه خود مفرح و سرگرم کننده است.
درست شنیدید روپرت مورداک معروف، کار و تلاش را سرگرم کننده می داند؛ پس افراد موفق کار کردن را نوعی تفریح می دانند و سخت برای آن تلاش می کنند. در حقیقت این افراد معتاد کار نیستند و واقعا از کار و تلاش خود لذت می برند و عاشق کارشان هستند.

۲۶ دی ۹۷ ، ۱۳:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین امینی

آیا دستیارهای صوتی مجازی به اندازه کافی هوشمند شده‌اند

در سپتامبر ۲۰۱۸، آمازون با برگزاری رویدادی مطبوعاتی در ساختمان گنبدی‌شکل خود در سیاتل، طیف متنوعی از محصولات سخت‌افزاری جدیدش را معرفی کرد که برای کار با دستیار صوتی الکسا طراحی شده‌اند. آمازون همچنین در این مراسم برخی قابلیت‌های تازه‌ را برای الکسا معرفی کرد که در اصل تلاش‌های این شرکت را برای ارتقای حافظه‌ی دستیار صوتی‌اش نشان می‌دادند. در حین ارائه‌ی توانایی‌های تازه‌ی الکسا، دیو لیمپ، مدیر دستگاه‌ها و سرویس‌های آمازون، فرمانی را مبنی بر پخش لالایی برای الکسا زمزمه کرد و الکسا نیز در مقابل با صدای آهسته به فرمان پاسخ داد؛ لحظه‌ای که بدون شک درنظر افراد بدبین به هوش مصنوعی، ترسناک به‌نظر می‌آمد.

دستیارهای مجازی مبتنی بر صوت نظیر الکسا و اسپیکرهایی که آن‌ها درونشان زندگی می‌کنند دیگر تازگی ندارند. براساس یک برآورد، در سال ۲۰۱۸ صد میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند در خانه‌های سرتاسر جهان مستقر شدند؛ اما در سالی که گذشت، شرکت‌های سازنده‌ی محصولات مبتنی بر صوت تلاش کردند تا این دستگاه‌ها را به گجت‌هایی حساس تبدیل کنند. الکسا اکنون می‌تواند «شهودی» انسان‌گونه داشته باشد و رفتار ما را پیش‌بینی کند و گوگل اسیستنت نیز این قابلیت را دارد که بدون نیاز به تکرار هر باره‌ی واژه‌ای مشخص، بیدار بماند و گفتگویی را با افراد پیش ببرد. اگررایانش محدوده‌ای – مفهومی که در آن کامپیوترها در پیرامون ما حضور دارند و می‌توانند نیازهای ما را احساس کنند و به آن‌ها پاسخ دهند – چشم‌اندازی است که اهالی فناوری برای آینده‌ی ما ترسیم کرده‌اند، پس ۲۰۱۸ را می‌توان صرفا سال تمرکز بیشتر بر این رویا دانست؛ اما نه با سروصدای بلند، بلکه آهسته و نجواگونه.

 

گوگل اسیستنت

البته، تکامل دستیارهای صوتی با سرعت پایینی پیش می‌رود. صحبت با این دستیارها نظیر الکسا، گوگل اسیستنت،سیری اپل و کورتانای مایکروسافت همچنان مستلزم ادای جملات به‌خصوصی است که باعث می‌شود  هوش آن‌ها چندان هم پیشرفته به‌نظر نرسد. بررسی اخیری از مؤسسه‌ی پژوهشی IDC نشان داد که ۵۲.۲ درصد از افرادی که در سال گذشته یک اسپیکر هوشمند را مورد استفاده قرار داده‌اند، اعلام کردند پلتفرم صوتی‌شان «صدای آن‌ها را به‌راحتی می‌شوند»؛ بدین معنی که تقریبا نیمی از پاسخ‌دهندگان در برقراری ارتباط با اسپیکرهای هوشمند با دشواری مواجه بوده‌اند.

آدام رایت، تحلیلگر ارشد پژوهشی از مؤسسه‌ی IDC می‌گوید:

هنوز اقدامات فراوانی باید انجام شود. برخلاف آنچه جو تبلیغاتی به ما القا کرده است، این پلتفرم‌ها در حال تقلا برای آزادی از قیدوبند الزام کاربران به ادای فرمان‌های صوتی ثابت و کامپیوترمحور هستند.

کورتانا

بااین‌حال، شکی نیست که دستیارهای صوتی در آشپزخانه‌ها، خودروها، ادارات و هرکجا که گوشی‌های هوشمندمان را می‌بریم، به قدر کافی پاسخگوی ما هستند. ویژگی نجوای الکسا احتمالا ساده به‌نظر می‌رسد؛ اما تعبیه‌ی چنین قابلیتی درون یک دستیار صوتی با چالش‌هایی همراه است؛ زیرا براساس مقاله‌ای که مهندسان آمازون منتشر کرده‌اند، نجوا کردن معمولا مستلزم ارتعاش پرده‌‌‌های صوتی نیست. الکسا برای کسب این توانایی باید با اصوات ضبط‌شده از تعاملات انسانی با میکروفون‌های میدان دور و کنترل صوتی در هر دو حالت نجوا و آواگری معمول آموزش داده می‌شد.

مسئله صرفا این نیست که الکسا اکنون می‌تواند نجوا کند؛ بلکه این دستیار صوتی می‌تواند به‌صورت نجواگونه پاسخ دهد و تلنگری به آن آینده‌ی رایانش محدوده‌ای بزند. درست همان‌طور که هنگام آغاز صحبت با دوستتان به‌صورت آهسته یا مخفیانه از آنسوی میز، احتمال دارد که او نیز صدایش را پایین بیاورد، الکسا هم از تن صدای شما تقلید خواهد کرد. الکسا همچنین برای برخورداری از پیش‌بینی‌های انسان‌گونه ارتقا یافته است؛ بدین صورت که اگر خاموش یا روشن کردن چراغ یا قفل کردن در اقداماتی باشند که به‌صورت معمول انجام می‌دهید، وقتی به این دستیار صوتی بگویید به رختخواب می‌روم یا خانه را ترک می‌کنم، الکسا انجام آن کارها را به شما پیشنهاد می‌دهد.

الکسا آمازون

در ماه اکتبر، گوگل با هدف بهبود توانایی‌های گفتگوی دستیار صوتی‌اش، به‌روزرسانی تازه‌ای را برای آن معرفی کرد که با تمام گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های گوگل هوم سازگار است. تا به حال چند بار توانسته‌اید یک سؤال همچون «قد لبران جیمز (بازیکن بسکتبال) چند است» را از گوگل اسیستنت بپرسید و سپس بدون آنکه مجبور به صدا زدن مجدد این دستیار صوتی شوید، بلافاصله سؤال مرتبط دیگری را درباره‌ی لبران جیمز از او بپرسید؟ انجام این کار قبلا امکان‌پذیر نبود؛ اما اکنون گوگل با به‌روزرسانی یادشده حافظه‌ی گوگل اسیستنت را افزایش داده است. هم‌اکنون پس از آنکه از گوگل اسیستنت سؤالی بپرسید یا به آن فرمانی بدهید، این دستیار صوتی به مدت ۸ ثانیه همچنان آماده‌ی شنیدن خواهد بود؛ در نتیجه، دیگر نیازی به بازگویی مکرر «اوکی گوگل» وجود ندارد. این قابلیت به ویژگی اخیرا منتشرشده‌ی آمازون به نام «پیگیری» شباهت دارد. کاربران با بهره‌گیری از این ویژگی می‌توانند وضعیت آب‌وهوای یک شهر به‌خصوص را جویا شوند و سپس بدون اشاره‌ی مجدد به نام همان شهر، درباره‌ی رستورانی داخل آن سؤال دیگری مطرح کنند.

گوگل همچنین دستیار صوتی‌اش را قادر ساخته است که برخی از امور روزمره را برای کاربران انجام دهد؛ نظیر رونوشت تماس‌های ورودی روی صفحه‌ی گوشی (Screen Call) یا برقراری گفتگوهای تلفنی با فردی واقعی به‌منظور رزرو میز در رستوران یا وقت آرایشگاه.

در طرف دیگر، مایکروسافت نیز سال گذشته برای بهبود توانایی‌های گفتگوی کورتانا، دستیار صوتی‌اش (که در کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند یافت می‌شود)، اقداماتی انجام داد. همچنین، به‌روزرسانی‌های سیری در سال ۲۰۱۸ غالبا حول محور میانبرها بود؛ قابلیتی که به کاربران امکان می‌دهد مجموعه‌ای از دستورها را روی آیفون یا آیپد خود گروه‌بندی و با فرمانی کوتاه آن‌ها را ارسال کنند. علاوه‌بر این، اپل، پیشنهاد‌ها اسپاتلایت مبتنی بر سیری را نیز بهبود داده است؛ قابلیتی که با هدف تحلیل عادات کاربر در طول زمان و پیشنهاد انجام امور مختلف روی گوشی طراحی شده است، بهبودهای سیری تغییراتی گفتگومحور به‌شمار نمی‌روند؛ بلکه آگاهی محدوده‌ای این دستیار صوتی را از آنچه کاربر باید انجام دهند، ارتقا داده‌اند.

سیری

هرکدام از این غول‌های فناوری برای به‌تصویر کشیدن آنچه این هوش‌های مصنوعی صوتی باید انجام دهند، بر چشم‌اندازهای مختلفی تمرکز کرده‌اند و با این کار، دستیارهای صوتی‌شان را درون نقش‌های ازپیش‌تعریف‌شده‌ای فرو برده‌اند. به‌عنوان مثال، الکسا سریع‌ترین زمان‌سنج آشپزخانه‌ی دنیا محسوب می‌شود؛ گوگل اسیستنت به‌مقدار ترسناکی درباره‌ی شما می‌داند؛ کورتانا دوست خوبی در دنیای فناوری اطلاعات است که به عیب‌یابی در امور مختلف به شما کمک می‌کند و سیری دستیار اجرایی روی آیفون شما به‌حساب می‌آید.

از بین تمام این سرویس‌ها،‌ همان‌طور که فناوری تشخیص صدا در طول زمان بهبود یافته، نرخ موفقیت دستیارهای مجازی نیز برای ارائه‌ی پاسخ واقعی افزایش یافته است. این موفقیت تاحدودی مرهون پیشرفت‌های علمی در هوش مصنوعی و بخشی به‌دلیل برد گسترده‌ی آیفون و محبوبیت روبه‌رشد محصولاتی نظیر آمازون اکو و گوگل هوم است که به ایجاد یک حلقه‌ی عظیم بازخورد کمک کرده‌اند. هرچه دستگاه‌های هوشمند بیشتری به فروش بروند، شرکت‌های فناوری داده‌های مصرفی بیشتری برای بهبود فناوری صوتی‌شان در اختیار دارند و هرچه سرویس‌های کنترل صوتی بهبود بیشتری یابند، گجت‌ها به محصولاتی تاثیرگذارتر تبدیل می‌شوند.

Voice Assistant

اما دستیارهای مجازی خوب یا بد همچنان مرتکب لغزش و خطا می‌شوند. با وجود تلاش‌های انجام‌شده برای شبیه‌سازی این دستیارها به انسان، همچنان لازم است که ما انسان‌های واقعی همچون روبات‌ها با آن‌ها گفت‌وگو کنیم. اساسا، آن‌ها گاهی اوقات با وجود استفاده از پردازش پیشرفته‌ی زبان طبیعی، در درک زبان طبیعی ناکام می‌مانند. رایت می‌گوید:

برای یافتن شهادت کاربران به تداوم نارسایی‌های صوتی و اینکه گفت‌وگو با دستگاه‌هایشان دشوار است یا آن‌ها به حرفشان گوش نمی‌دهند، نیازی نیست که خیلی به عقب برگردید.

احتمالا چندان اشکالی ندارد اگر الکسا یا گوگل اسیستنت، عنوان آهنگی را که خواسته‌اید پخش کنند، اشتباه متوجه شوند یا وقتی در خودروی در حال حرکتی هستید، سیری نتواند مناسب‌ترین پمپ بنزین را برایتان پیدا کند. اما وقتی در حوزه‌ای نظیر سلامت در حال استفاده از این دستیارهای گفت‌وگو هستید، کارکرد صحیح آن‌ها اهمیت بالایی دارد. احتمالا به‌طرز قابل انتظاری مشخص شده است که وقتی سؤال پرسیده‌شده درباره‌ی نارسایی قلب یا تمرینات ورزشی برای نجات‌یافتگان از سرطان باشد، بی‌ثباتی‌های دستیارهای صوتی چندان خطرناک محسوب نمی‌شود. در سپتامبر سال گذشته، گزارشی منتشرشده در ژورنال Medical Internet Research با اعلام زنگ خطر درباره‌ی دستیارهای صوتی، اعلام کرد که آن‌ها خیلی اوقات سؤال‌های مرتبط با سلامتی را نفهمیده‌اند و اینکه نزدیک به ۳۰ درصد از پاسخ‌های ارائه‌شده از جانب دستیارها، در صورت عمل به آن‌ها، می‌توانند آسیب‌زا باشند.

البته، کنترل صوتی درست به همان اندازه که لحظات آسوده‌ای را رقم می‌زند، مشکلات اخلاقی را نیز به‌همراه دارد. همان‌طور که ما از به اشتراک گذاشته‌شدن داده‌هایمان به‌طرز نابکارانه توسط برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا آگاه می‌شویم، دستیارهای مجازی نیز وارد زندگی‌های‌مان می‌شوند. برای سال‌ها، ما به‌صورت فعالانه در حال تایپ سؤال‌های خرید، مقاصد آتی، علایق رمانتیک و افکار درونی‌مان درون کامپیوترها بوده‌ایم،  اکنون ما صرفا داریم آن‌ها را با صدای بلند فریاد می‌زنیم و سیستم‌های کنترل صوتی از آمازون، گوگل، اپل، مایکروسافت و حتی فیسبوک در حال مکیدن صحبت‌های ما هستند. برای اطمینان می‌توانید این موضوع را از زوج اهل پورتلندی بپرسید که گفت‌وگو‌های شخصی‌شان ابتدای سال گذشته توسط الکسا ضبط شد.

رایت بر این باور نیست که نگرانی‌های حریم شخصی می‌توانند به‌نحو قابل‌توجه نقش بازدارنده را برای کاربران فعلی یا بالقوه‌ی دستیارهای صوتی ایفا کنند. وی معتقد است مشتریان خشنود تمایل دارند که برای به‌دست آوردن قدری آسودگی، حریم شخصی را کنار بگذارند. همچنین براساس پژوهش IDC،‌ حریم شخصی حتی بازدارنده‌ی اصلی در استفاده از یک دستیار هوشمند محسوب نمی‌شود؛ زیرا اکثریت پاسخ‌دهندگان (بیش از ۳۱ درصد) گفتند دستیارهای مجازی صرفا «هیچ کاربردی برایشان ندارند».

Amazon Alexa

شرکت‌های فناوری همچنان به تلاش‌های بی‌وقفه‌ی خود برای قانع کردن ما نسبت به کاربردی‌بودن دستیارهای صوتی ادامه خواهند داد و ظاهرا در سال جدید میلادی نیز به اقدامات خود در این راستا به‌مراتب شدت خواهند داد. احتمالا داستان از این قرار خواهد بود که وقتی این دستیارها کاربردی‌تر شوند، ما شاید متوجه این تکامل آن‌ها نشویم. در زمانی نامعلوم در سال پیش‌رو ممکن است صرفا برای شنیدن پاسخ از دستیاری مجازی به‌جای انسانی واقعی، با یکی از دوستانتان تماس بگیرید یا به‌منظور رزرو اتاق برای خودتان، تحت نقاب تعامل انسان با انسان از همان دستیار مجازی (گوگل اسیستنت) استفاده کنید. گوگل در سال ۲۰۱۸ چشم‌اندازی از این آینده را به ما نشان داد و اکنون درخت کاشته‌شده به‌دست این شرکت‌ها در حال به بارنشستن است. شما احتمالا گفتگویی را با دستیاری مجازیتان آغاز می‌کنید، سپس پس از انجام مکث‌های انسانی بسیار طولانی، صحبتتان را بدون هیچ‌گونه لغزشی پی می‌گیرید.

بعدا، همان دستیار مجازی بهتان یادآوری می‌کند تا پیش از رفتن به رختخواب در را قفل کنید و وقتی داستانی را پیش از خواب برایتان می‌خواند – شاید کتابی علمی تخیلی درباره‌ی روبات‌هایی که دنیا را تحت سلطه‌ی خود درآورده‌اند – احتمالا می‌داند که با به‌خواب رفتن شما باید تن صدایش را پایین بیاورد.

منبع

۱۵ دی ۹۷ ، ۱۲:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین امینی

پیش‌نیازهای راه‌اندازی استارتاپ


برای راه‌اندازی کسب‌وکار بهتر است عجله نکنید، قدم‌های درست و حساب شده بردارید و از متخصصان مشاوره بگیرید تا شانس موفقیت استارتاپ بیشتر شود.

داشتن یک ایده‌ی جدید و بزرگ تنها آغاز راه پر پیچ و خم راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. به‌عنوان مثال اگر ایده را روز اول دانشگاه در نظر بگیریم، اولین دلاری که از آن درآمد کسب می‌کنید معادل فارغ‌التحصیلی است. زندگی بخشیدن به یک استارتاپ و به موفقیت رساندن آن ساده نیست و باید ابتدا پیش‌نیازهای آن برطرف شود. معمولا اولین قدم‌ها با بررسی و تجزیه و تحلیل بازار و پتانسیل آن برای پذیرش محصول جدید آغاز می‌شود. سپس با بررسی رقبا، عملکرد آن‌ها و تحقیق در مورد اینکه آیا کسب‌وکار می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد یا خیر، ادامه پیدا می‌کند.

شخصی که استارتاپی را راه‌اندازی می‌کند یعنی محصول یا خدمات جدیدی را معرفی می‌کند که نمونه‌ی آن قبلا در بازار وجود نداشته است. سپس باید استراتژی مورد نظر خود را برای فروش مشخص کند. سرمایه‌گذاران نیز پیش از آغاز همکاری باید گزارش دقیقی از ارزیابی مالی استارتاپ دریافت کنند درنتیجه بنیان‌گذار استارتاپ باید آشنایی نسبی با امور حسابداری داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از استارتاپ‌ها کار خود را از مراکز شتابدهی آغاز می‌کنند تا در مورد این مسائل به آن‌ها آموزش دهند. اما هر استارتاپی حتی پیش از ورود به مراکز شتابدهنده نیز باید جزئیات دقیق و ارزش کار خود را بسنجد زیرا همان‌طور که می‌دانید هر استارتاپی نمی‌تواند به مراکز شتابدهنده وارد شود و باید ابتدا از طرف کارشناسان ارزیابی شود. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی بیشتر پیشنیازهایی می‌پردازیم که برای راه‌اندازی استارتاپ لازم هستند.

۱- جدی گرفتن محاسبات

زمانی که صحبت از راه‌اندازی یک کسب‌وکار به میان می‌آید، علم ریاضی یکی از مهم‌ترین پیشنیازهای آن است. راه‌های زیادی برای تأمین سرمایه‌ی استارتاپ وجود دارد که هیچکدام مشابه نیستند. گرفتن وام بانکی شاید مشکلات مالی اولیه را حل کند اما وام بانکی نیز به حساب و کتاب و وثیقه نیاز دارد.

از طرفی اگر بتوانید دیگران را قانع کنید که ایده‌ی خوبی دارید و درآمد خوبی از آن کسب خواهید کرد، می‌توانید نظر مثبت سرمایه‌گذار را جلب کنید. مهم نیست برای جذب سرمایه‌ی استارتاپ خود چه هدفی دارید مهم این است که هدف و بودجه‌ی مورد نظر خود را مشخص کرده باشید. به همین دلیل بهتر است با علم ریاضی آشنایی نسبی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید از یک مربی یا مشاور کمک بگیرید.

startup

۲- از معلم یا مشاور کمک بگیرید

تجربه نداشتن در کسب‌وکار به معنای عدم توانایی در راه‌اندازی آن نیست اما به این معنا است که داشتن یک مشاور یا مربی بیش از هر چیزی اهمیت دارد. درست مانند دوران مدرسه و دانشگاه بهترین مشاور نیز شخصی است که با موانع و مشکلات شما آشنایی داشته باشد.

همچنین مشاور مورد نظر باید دانش عمومی در صنعت کاری شما داشته باشد تا بتواند فضاهای خالی مهارتی مانند دانش مالی را پر کند. بهترین مشاور کسی است که جلوی اشتباهات بزرگ اعضای استارتاپ را بگیرد.

۳- از قوانین پیروی کنید

پیروی از قوانین در تمام مراحل زندگی لازم است اما زمانی که صحبت از راه‌اندازی استارتاپ به میان می‌آید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. انتخاب ساختار حقوقی برای کسب‌وکار از اولین گام‌های راه‌اندازی استارتاپ است و تأثیر زیادی روی عواملی مانند مالیات، مسئولیت‌ها و سایر جنبه‌های کسب‌وکار می‌گذارد. به‌عنوان مثال شرکتی با مسئولیت‌های محدود یکی از رایج‌ترین انواع کسب‌وکارها است؛ زیرا انعطاف‌پذیری زیادی دارد و در عین حال مسئولیت‌های سنگینی برای صاحب کسب‌وکار ندارد. درنتیجه صحبت کردن با یک وکیل متخصص در امور مربوط به کسب‌وکار و مشاوره گرفتن از او بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات حقوقی است. مهم نیست در چه زمینه‌ای مشغول به کار هستید مهم این است که تمام مسائل حقوقی باید تحت نظر وکیل متخصص باشد.

startup

۴- مطالعه کنید

مطالعه بخش جدایی‌ناپذیر کسب‌وکار است. به‌عنوان مثال استارتاپی که می‌خواهد طرح کسب‌وکار خود را به سرمایه‌گذاران توضیح دهید باید در مورد بازار و نیازمندی‌های آن به طور کامل تحقیق کرده باشد. مطمئنا هیچکارآفرینی دلش نمی‌خواهد بعد از ارائه‌ی محصول و خدمات به بازار با رفتار سرد و عدم رضایت مشتری‌ها روبه‌رو شود.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند تحقیقات بازار به یک تحقیق ساده نیاز دارد در صورتی که عوامل زیادی در این کار دخیل هستند. تعین اندازه‌ی بازار، شناسایی محصول و خدمات مشابه و علاقه‌ی مردم نسبت به محصول عواملی هستند که موفقیت محصول را در بازار تضمین می‌کنند.

نتیجه‌ی یکی از مطالعات نشان داده است بیش از نیمی از کسب‌وکارها تنها پنج سال بعد از راه‌اندازی شکست می‌خورند. بنابراین بعد از پیدا کردن ایده‌ی جدید سریع دست به کار نشوید. ابتدا پیش‌نیازهای آن را برطرف کنید تا عملکرد بهتری در بازار داشته باشید.

۰۱ دی ۹۷ ، ۱۲:۳۶ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امین امینی